×
ishipit B.V.
Transistorstraat 31
1322 CK Almere
info@ishipit.nl

Veelgestelde vragen

1
In welke plaatsen is ishipit actief?

Ishipit is actief in Almere en Bussum en heeft als doel snel in veel meer steden actief te worden.

2
Kunnen jullie mij op de hoogte houden als jullie in mijn plaats actief worden?

Meld je aan voor de nieuwsbrief en we informeren je als we bij jou in de buurt actief worden!

Overigens kun jij ook actief restaurants in jouw buurt die bezorgers zoeken wijzen op ishipit en hen aangeven dat jij er de voorkeur aan geeft om met behoud van alle vrijheid en flexibiliteit voor hen te bezorgen! Aanmelden voor de nieuwsbrief kan via https://ishipit.nl/aanmelden/

3
Waar moet ik aan voldoen om shipper te worden?

Stel jezelf de vraag: waar moet een shipper van jou aan voldoen als jij een opdrachtgever zou zijn? Een aantal kernwoorden zijn: gemotiveerd, communicatief, verzorgd, voorkomend, proactief en klantvriendelijk! Jij bent het visitekaartje van degene die jou inhuurt en vergeet niet dat een klant jouw opdrachtgever mede beoordeelt op basis van jouw diensten.

4
Kom ik bij ishipit in loondienst?

Je komt niet bij ons in loondienst. Je werkt in opdracht van verschillende opdrachtgevers die shifts plaatsen op het ishipit platform

5
Ik heb een uitkering, mag ik dan via jullie aan het werk?

Dat mag wel maar is geen goed idee! De kans is aanwezig (en het risico echt te groot) dat je gekort wordt op je uitkering. We adviseren je dan ook om geen shipper te worden.

6
Heb ik ervaring nodig?

Je hebt geen ervaring nodig, al kan het zijn dat een opdrachtgever de voorkeur geeft aan een shipper met ervaring. In de regel valt of staat jouw “succes” met jouw inzet voor een opdrachtgever, al is het niet kunnen navigeren met bijvoorbeeld Google Maps wel echt een probleem.

7
Waarom zou ik me aanmelden als shipper?

Simpel, omdat je kunt werken wanneer jou dat uitkomt en voor opdrachtgevers die jou bevallen.

8
Kan ik shipper worden als ik al een (bij)baan heb?

Werken naast een andere (bij)baan is eerder regel dan uitzondering, dus ja, dat kan. Je gaat immers alleen werken wanneer jij wilt.

9
Welke rijbewijzen moet ik hebben om shipper te kunnen worden?

Je dient uiteraard te beschikken over een gepast rijbewijs om een aangeboden shift te kunnen en mogen uitvoeren! Vergeet niet, dat als je geen rijbewijs hebt dat je wel nodig hebt om een shift te mogen uitvoeren en er valt iets voor, dat jij aansprakelijk bent voor alle geleden schade.

Daarnaast is het misschien een goed idee om niet gelijk een “scooter shift” aan te nemen als je net een week je rijbewijs hebt. Beter is dat je eerst nog even gaat oefenen.

10
Geldt er een minimumleeftijd voor shippers?

Je dient tenminste 15 jaar te zijn om je te mogen (en kunnen – we controleren dat) aanmelden.

11
Wanneer hebben jullie goedkeuring van een ouder/voogd nodig?

Tot het moment dat je meerderjarig bent (18 dus) dient een ouder of voogd je toestemming te verlenen om te werken via ishipit.

12
Geldt er een maximumleeftijd voor shippers?

Er geldt geen maximumleeftijd.

13
Waarom moet ik een kopie van mijn ID uploaden bij registratie?

We zijn wettelijk verplicht je persoonsgegevens te laten controleren (door een daartoe bevoegde instantie, te weten Online Betaalplatform). Wij moeten weten wie op ons platform actief is en wie waarvoor betaald krijgt.

14
Waarom moet ik een iDEAL betaling verrichten bij registratie?

De reden dat we je een iDEAL betaling laten uitvoeren is om te kunnen laten controleren (door een daartoe bevoegde instantie, te weten Online Betaalplatform) dat het rekeningnummer waarop jij uitbetaald wilt worden ook daadwerkelijk op jouw naam staat en zo misbruik voorkomen.

15
Brengen jullie kosten in rekening bij het aanmelden?

Het (laten) controleren van je persoonsgegevens en in veel mindere mate het uitvoeren van een iDEAL betaling brengt kosten met zich mee. Het kan zo zijn dat we een deel van deze kosten bij jou in rekening brengen tijdens aanmelden. We vragen je dan bijvoorbeeld een iDEAL betaling te verrichten van €2,50. Maar altijd weet je vooraf hoe hoog deze kosten zijn.

16
Wat verdien ik?

De opdrachtgevers kunnen zelf instellen welke vergoeding ze bieden (met een ondergrens).
Daarnaast hebben opdrachtgevers de mogelijkheid om tarieven bijvoorbeeld automatisch te verhogen kort voor de start van een shift indien deze nog niet door een shipper is aangenomen.
De geboden vergoeding is echter altijd zichtbaar op het moment dat jij de shift ziet.

17
Krijg ik mijn reiskosten ook vergoed?

Er worden niet apart nog reiskosten vergoed.

18
Wie zijn mijn opdrachtgevers?

Opdrachtgevers zijn op dit moment voornamelijk (bezorg)restaurants, maar in principe kan ieder bedrijf dat shippers wil inhuren een account openen en shifts plaatsen.

19
Moet ik speciale kleding aan?

Over het algemeen niet, al zijn er opdrachtgevers die dit wel van je verwachten.
Deze zijn ongetwijfeld bij je bekend omdat je ze uit het straatbeeld herkent!

20
Moet ik alleen bezorgen of ook andere werkzaamheden uitvoeren?

Het komt voor dat een restaurant je andere “klusjes” vraagt te doen, bijvoorbeeld op rustige momenten. Doe je opdrachtgever, jezelf, andere shippers en ook ons een groot plezier en doe wat redelijk mag worden geacht. Indien het niet bevalt wat je hebt moeten doen, dan neem je gewoon geen shifts meer aan van deze opdrachtgever.

21
Hoe lang van te voren moet ik aanwezig zijn?

Hier worden geen vaste afspraken over gemaakt. Doe wat je redelijk lijkt, maar 1 minuut voor aanvang binnenlopen is niet handig.

22
Mag een opdrachtgever mij vragen langer door te werken?

Een opdrachtgever staat het vrij je te vragen, maar jij moet dit ook geen probleem vinden.
Gebeurt dit te vaak en vind je dat niet prettig? Meld je niet langer aan voor shifts van deze opdrachtgever.

23
Mag een opdrachtgever mij vragen eerder te stoppen?

Een opdrachtgever staat het vrij je te vragen, maar jij moet dit ook geen probleem vinden.
Gebeurt dit te vaak en vind je dat niet prettig? Meld je niet langer aan voor shifts van deze opdrachtgever.

24
Wanneer krijg ik uitbetaald?
25
Kan ik ook sneller uitbetaald krijgen?

Dagelijks incasseren bij je opdrachtgever en jou vervolgens uitbetalen zou voor jou als voordeel hebben dat jij het geld sneller op je rekening hebt.
Maar, omdat we jouw opdrachtgever voor jouw diensten (namens jou) een factuur sturen, zouden we voor elke shift van jou de opdrachtgever dan ook een factuur moeten sturen.
Voor een ondernemer levert dit teveel administratieve werkzaamheden (en kosten) op.
Daarom kijken we of jij in een kalenderweek voor dezelfde opdrachtgever vaker hebt gewerkt zodat dit op 1 factuur kan. En wij kunnen pas incasseren nadat een factuur is gestuurd.
Tevens houden we hiermee grip op de transactiekosten die wij voor onze rekening nemen.
Zo hopen we shippers en opdrachtgevers zo goed mogelijk van dienst te zijn en krijg je in ieder geval veel sneller uitbetaald dan meestal het geval is.

26
Moet ik mijn gewerkte uren invullen?

Zeker, het is van het grootste belang dat jij als shipper jouw uren correct invult. Het beste is als je bij aanvang van een shift je opdrachtgever doorgeeft welke starttijd je na afloop zult invullen en na afloop van een shift hetzelfde doet voor de eindtijd die je gaat invullen. Dan ontstaan daar achteraf geen misverstanden over juist omdat jullie het er al over hebben gehad en jouw opdrachtgever dit zich dus duidelijk kan herinneren.

27
Hoe lang heb ik de tijd om mijn gewerkte uren in te vullen?
28
Moet mijn opdrachtgever de door mij ingevoerde tijden goedkeuren?

Zeker, jouw opdrachtgever heeft het laatste “woord”. Hij keurt de door jou ingevulde tijden goed maar kan deze ook aanpassen! Voorkom dit laatste door de tijden in te voeren in het bijzijn van je opdrachtgever! Op basis van de tijden die de opdrachtgever goedkeurt of invult wordt jouw totale vergoeding voor die shift berekend, gefactureerd en uitbetaald.

29
Kan een opdrachtgever de door mij ingevoerde tijden aanpassen?

Jouw opdrachtgever kan inderdaad de door jou ingevoerde tijden aanpassen.
Ishipit is geen partij in de overeenstemming tussen jou en je opdrachtgever.
Indien al-dan-niet per ongeluk teveel of te weinig uren zijn goedgekeurd dan dienen jullie dit onderling en in goed overleg op te lossen.

30
Hoeveel tijd heeft een opdrachtgever om de door mij ingevoerde tijden goed te keuren of aan te passen?

Een opdrachtgever heeft maximaal 48 uur de tijd om de door jou ingevoerde tijden goed te keuren of aan te passen. Daarna keurt ons platform automatisch de tijden goed zoals de opdrachtgever deze had ingevoerd op het moment dat jij deze toegewezen kreeg van je opdrachtgever.

31
Ik heb nog niet betaald gekregen, hoe kan dat?

De status van een shift kun je terugvinden in de app.
Het kan zijn dat jij de gewerkte tijden nog moet invoeren, het kan ook zijn dat de opdrachtgever dit nog moet doen. Nadat jouw opdrachtgever de tijden heeft (eventueel aangepast) goedgekeurd incasseren wij op de eerstvolgende maandag. Daarna laat de bank van de opdrachtgever ons binnen 5 werkdagen weten of de automatische incasso succesvol was.
Indien deze succesvol was (gelukkig in bijna alle gevallen) betalen wij jou op vrijdag uit!

32
Ik heb te weinig betaald gekregen, hoe kan dat?

Dat kan alleen te maken hebben met een verschil in uren. Misschien heeft je opdrachtgever minder uren goedgekeurd of jouw tijden aangepast! Dat zie je in de app.

33
Ik heb teveel betaald gekregen, hoe kan dat?

Dat kan alleen te maken hebben met een verschil in uren. Misschien heeft je opdrachtgever meer uren goedgekeurd of jouw tijden aangepast! Dat zie je in de app.

34
Ik word betaald via Stichting Online Betalen, klopt dat?

Ja, dat klopt! Ishipit is een platform en mag niet zelf over gelden beschikken die ons niet toebehoren. Met andere woorden; wij mogen niet geld ontvangen van restaurants en vervolgens doorstorten naar jullie. Betalingen moeten lopen via een partij die daarvoor de juiste vergunningen heeft, in ons geval Online Betaalplatform.

35
Loop ik een risico om niet te worden betaald?

Ja, je loopt een risico dat een opdrachtgever niet genoeg geld op zijn/haar rekening heeft waardoor de incasso niet lukt! Wij sturen de opdrachtgever dan een iDEAL link om alsnog te kunnen betalen. In het uitzonderlijke geval dat jullie niet betaald krijgen, krijgt ishipit ook niet betaald. Wij zullen er alles aan doen om de verschuldige bedragen te incasseren.

36
Wat gebeurt er met opdrachtgevers die niet betalen?

Opdrachtgevers die niet aan hun betalingsverplichtingen voldoen blokkeren we direct. Daardoor kunnen ze geen nieuwe shifts meer aanmaken (al denken wij niet dat er nog veel shippers graag voor deze opdrachtgever zouden willen werken) en ook zullen we zo spoedig mogelijk alle shifts die eventueel nog gepland staan verwijderen.

37
Moet ik aangifte Inkomstenbelasting doen?

Ja jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen belastingzaken.

38
Moet ik BTW aangifte doen?

Bij het aanmelden stellen we je een aantal vragen. Een daarvan is of je wel/niet AL(!) staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met een bedrijf dat zich bezighoudt of richt op bezorgen. Sta je niet ingeschreven bij de KVK dan maak je automatisch gebruik van de afspraken die wij hebben met De Belastingdienst en hoef je geen inschrijving bij de KVK te hebben en dus ook geen BTW aangifte te doen.

Sta je wel ingeschreven bij de KVK met een bedrijf dat zich bezighoudt met of richt op bezorgen dan heb je de keus: of jij hebt zelf afspraken gemaakt met De Belastingdienst dat je geen BTW aangifte hoeft te doen of je hebt deze afspraak niet zelf gemaakt!
Heb je deze afspraak wel gemaakt, dan kun je instellen dat wij opdrachtgevers – namens jou – facturen sturen zonder dat we BTW in rekening brengen.
Heb je deze afspraak niet gemaakt, dan kun je instellen dat wij opdrachtgevers – namens jou – facturen sturen en dat we dus ook BTW in rekening brengen. In dat geval doe jij uiteraard BTW aangifte

Meer informatie vind je hier: https://ishipit.nl/fiscale-pagina/

39
Moet ik ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel?

Nee, je kunt via ishipit als freelancer aan de slag zonder dat je staat ingeschreven bij de KVK.

40
Mag ik ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel?

Uiteraard kun je via ishipit als freelancer aan de slag als jij deze activiteiten uitvoert vanuit je bedrijf.

41
Wat houdt de KOR in?

De KOR is in het leven geroepen om kleine ondernemers tegemoet te komen. Als je aan de gestelde voorwaarden voldoet, hoef je in 2020 geen btw af te dragen. Je vermeldt dan geen btw meer op je facturen. In sommige gevallen hoef je zelfs geen aangifte omzetbelasting meer te doen. Verwacht je een maximale omzet van €20.000 per jaar, dan mag je gebruikmaken van de nieuwe KOR.

Ishipit heeft aanvullende afspraken gemaakt voor een groot deel van de shippers: Indien je maximale omzet in een kalenderjaar de €20.000 niet overstijgt maak je automatisch gebruik van de KOR; je hoeft geen aangifte omzetbelasting te doen en je hoeft je ook geen(!) inschrijving bij de KVK te hebben.

42
Hoeveel mag ik (bij)verdienen per jaar?

Ben je aangemeld als natuurlijke persoon dan mag je omzet in een kalenderjaar niet hoger zijn dan €20.000
Ben je aangemeld met een onderneming dan mag je zoveel omzetten als je wilt.

43
Hoeveel uur mag ik per jaar voor dezelfde opdrachtgever werken?

Wij houden als vuistregel 650 uur aan aangezien dit gangbaar is bij andere platformen.
Wij houden dit ook voor je bij en indien je de 650 uur in een jaar voor dezelfde opdrachtgever dreigt te passeren blokkeren wij shifts van de betreffende opdrachtgever. De reden hiervoor is dat als jij fulltime zou “shippen” je in staat zou moeten zijn om 3 verschillende opdrachtgevers van dienst te kunnen zijn.

44
Moet ik tenminste voor 3 opdrachtgevers werken?

Ja, in een kalenderjaar moet je voor 3 verschillende opdrachtgevers werken., tenzij je minder dan 3 shifts hebt gewerkt.

45
Ben ik verzekerd tijdens mijn werkzaamheden?

Je bent verzekerd voor schade en ongevallen zover je gebruik maakt van vervoersmiddelen die door de opdrachtgever beschikbaar worden gesteld. De opdrachtgever wordt geacht/is verondersteld zijn/haar vervoersmiddelen alsook opzittenden adequaat te hebben verzekerd.
We werken hard aan een extra arbeidsongeschiktheidsverzekering die een shipper zelf kan afsluiten.

46
Ik zie geen shifts op de website staan, klopt dat?

Dat klopt, op onze website staan geen shifts. Download daarvoor onze app en meld je aan!

47
Ik krijg geen shifts binnen, hoe kan dat?

Dat kan vele oorzaken hebben waaronder de manier van selecteren van een opdrachtgever;
Een opdrachtgever heeft de mogelijkheid om shifts eerst te laten versturen naar zijn/haar favoriete shipper(s) die alles hebben geaccepteerd. Zorg dus dat je ook de favoriet wordt van één maar beter nog meerdere opdrachtgevers! Dat kan namelijk allemaal van invloed zijn hoe snel jij shifts binnen krijgt! Dus, als je een shift hebt gekregen, doe je best!
Ook kan het zo zijn dat we nog in een opstartfase zitten bij jou in de buurt. Heb dan ajb geduld en weet dat wij er alles aan doen om zoveel mogelijk opdrachtgevers te interesseren voor jullie diensten!

48
Ik krijg wel meldingen van nieuwe shifts, maar ik zie ze niet, hoe kan dat?

Dan zijn anderen je voor geweest en moet je net even sneller reageren.
Wij weten niet wanneer een opdrachtgever shifts publiceert, we kunnen je dus helaas niet “even” informeren.

49
Hoe kan ik meer shifts ontvangen?

Simpel, doordat een opdrachtgever jou aanmerkt als favoriet! Ben je de favoriet van 2 of meer opdrachtgevers dan kunnen ook de opdrachtgevers die jou niet kennen jou wel voorkeursrechten geven!

50
Hoe kan ik shifts eerder ontvangen?

Simpel, doordat een opdrachtgever jou aanmerkt als favoriet! Ben je de favoriet van 2 of meer opdrachtgevers dan kunnen ook de opdrachtgevers die jou niet kennen jou wel voorkeursrechten geven!

51
Ik krijg shifts eerder binnen dan een andere shipper, hoe kan dat?

Dat kan voorkomen omdat een opdrachtgever zelf kan bepalen in welke volgorde hij shifts doorzet naar verschillende groepen shippers.

52
Ik krijg shifts later binnen dan een andere shipper, hoe kan dat?

Dat kan voorkomen omdat een opdrachtgever zelf kan bepalen in welke volgorde hij shifts doorzet naar verschillende groepen shippers.

53
Kan een opdrachtgever mij voorkeursrechten geven nog voordat ik een 1e shift heb uitgevoerd?

Ja, als jij denkt dat een opdrachtgever jou graag als favoriet aanmerkt waardoor je meer en eerder shifts van deze opdrachtgever ontvangt, dan kun je de opdrachtgever vragen “handmatig” een shipper voor een shift te selecteren. Jij reageert, de opdrachtgever selecteert jou en daarna bestaat er voor de opdrachtgever de mogelijkheid jou aan zijn poule favoriete shippers toe te voegen.

54
Ik krijg geen shifts (meer) binnen van een bepaalde opdrachtgever?

Dat kan 3 oorzaken hebben. Of je valt op het moment niet binnen de selectie van shippers die naar wie de opdrachtgever de shifts uitzet, de opdrachtgever was niet tevreden over de door jou geleverde dienst en heeft je toegevoegd aan zijn “zwarte lijst” waardoor je zijn/haar shifts niet langer ontvangt, of de opdrachtgever publiceert momenteel geen diensten.

55
Hoe weet ik of ik een shift heb gekregen?

Afhankelijk van de wijze waarop een opdrachtgever een shipper voor een shift selecteert krijg je direct de informatie dat je de shift krijgt zodra jij je aanmeldt of je krijgt te zien dat een opdrachtgever zelf handmatig selecteert uit de aanmeldingen. Zodra de opdrachtgever een keuze maakt wordt iedereen die zich heeft aangemeld daarover geïnformeerd.

56
Krijg ik ook te horen waarom heb ik een shift niet heb gekregen?

De opdrachtgever geeft niet aan waarom er voor een andere shipper is gekozen. Wij kunnen je over beweegredenen dan ook niet informeren.

57
Hoe lang kan het duren voordat ik weet of ik een shift heb gekregen?

Alleen in het geval dat een opdrachtgever zelf handmatig een shipper wil selecteren uit de shippers die zich hebben aangemeld, is het wachten op een besluit van de opdrachtgever.
In alle andere gevallen weet je het nog voordat jij je voor een shift aanmeldt.

58
Bij sommige shifts word ik gelijk geselecteerd en bij andere niet, hoe kan dat?

Dit is afhankelijk van de instellingen van de opdrachtgever. Deze kan handmatig een shipper selecteren uit de aanmeldingen of het platform de 1e shipper - die op een ontvangen shift reageert - automatisch de shift laten toewijzen!

59
Kan ik ook instellen dat ik bijvoorbeeld alleen scooter shifts zie?

Dat kan nog niet, we werken continue aan optimalisatie van ons platform.
Zo willen we ook dat je opdrachtgevers waarvoor je toch niet (meer) wilt werken niet meer ziet, dat je eenvoudig meer plaatsen kunt toevoegen, enzovoort! Update de app altijd zodra er een update beschikbaar is.

60
Kan ik ook bezorgen met mijn eigen scooter (of e-bike, auto, motor)?

Wij verwachten dat dit op korte termijn mogelijk is. Een en ander is afhankelijk van een daarvoor benodigde verzekering. Immers jouw eigen (privé)voertuig is niet verzekerd op het moment dat je deze inzet om te gaan bezorgen! Uiteraard zet jij alleen je eigen voertuig in als daar een passende vergoeding tegenover staat (van de opdrachtgever).

61
Kan ik ook instellen dat ik shifts in andere plaatsen zie?

Je kunt een plaats toevoegen waardoor je ook shifts in de door jou geselecteerde plaats ziet.

62
Ik heb me voor meerdere shifts aangemeld die elkaar overlappen, wat nu?

Dat kan en het is logisch dat jij dit doet, je wilt immers geld verdienen. Zodra één van de opdrachtgevers jou selecteert, of jij meldt je aan voor een shift waarbij je direct wordt geaccepteerd, terwijl jij je eerder had aangemeld voor shifts waarvoor je niet bent geselecteerd, worden alle overlappende diensten automatisch gecanceld!

63
Ik zie een shift die gecanceld is, maar dat heb ik zelf niet gedaan, hoe kan dat?

Het kan zijn dat een opdrachtgever een andere shipper heeft geselecteerd voor een shift waardoor deze voor jou gecanceld is. Maar ook kan het worden veroorzaakt omdat jij een andere shift hebt gekregen die overlapt met shifts waarvoor je nog niet was geselecteerd. Deze worden dan automatisch voor je gecanceld!

64
Krijg ik een beoordeling of rating?

Wij werken nog niet met ratings, maar willen daar op enig moment wel mee beginnen.
Ook zijn we voornemens om een opdrachtgever te informeren of het aantal shifts dat een shipper al heeft uitgevoerd. Op basis van het aantal uitgevoerde shifts kan een opdrachtgever zich ook een beeld vormen. Voorlopig is het vooral van belang dat je favoriet bent en liefst bij 2 of meer opdrachtgevers. Dit is zeker van invloed op hoe snel jij shifts ontvangt!

65
Een opdrachtgever biedt mij een vaste baan aan, mag dat?

Uiteraard mag dat. Jouw werkgever kan ook zijn eigen werknemers inplannen met ishipit.
Dan zie je wel (als 1e) de shifts, maar uiteraard zonder vergoeding en zonder dat wij namens jou een factuur sturen.
Daarnaast kun je als je wilt als shipper actief blijven, wat jij wilt!

66
Kan ik een shift waarvoor ik ben geselecteerd cancelen?

Cancelen kan altijd, maar alleen middels het betalen van een boete, lees hierover verderop meer!

67
Kan ik een shift waarvoor ik me heb aangemeld en die ik nog niet heb gekregen cancelen?

Uiteraard, ben je nog niet geselecteerd, dan kun jij je zonder problemen afmelden voor een shift.

68
Welke kosten worden er in rekening gebracht als ik een shift wil cancelen?

Cancel je een shift die niet binnen 24 uur start, dan bedragen de kosten (boete) €0,50,
Cancel je een shift die binnen 24 uur (maar niet al binnen 1 uur) start dan bedragen de kosten (boete) €15,-
Cancel je een shift die binnen 1 uur start dan bedragen de kosten (boete) €50,-
De reden daarvoor is dat we willen dat iedere shipper bedachtzaam shifts accepteert die hij/zij ook echt wil hebben. Andere shippers en opdrachtgevers zijn niet gebaat bij een shipper die eerst snel alle shift accepteert en vervolgens (veel en laat) shifts afzegt omdat deze toch niet in de agenda blijken te passen.

Een opdrachtgever is afhankelijk van het kunnen laten bezorgen van producten dus een betrouwbaar platform en betrouwbare shippers. Daarmee is de opdrachtgever dus afhankelijk van jou.
Alleen jouw opdrachtgever kan de shift cancelen zonder dat dit gevolgen (boete) heeft voor jou.
Als er tussen de opdrachtgever en jou een goede band bestaat en hij/zij accepteert dat je niet komt en is bereid de shift te cancelen, dan is dat prettig en blijft alles zonder gevolgen.

Zeg je niet af, regel je niet zelf een vervanger, probeer je niet zelf de opdrachtgever te bewegen de shift te cancelen en ga je niet heen dan betekent dit dus een “no-show”

69
Hoe lang van te voren kan ik een shift cancelen?

Tot maximaal 2 uur voor aanvang van de shift

70
Mag ik ook zelf een vervanger regelen?

Graag zelfs, informeer wel even zelf je opdrachtgever.

71
Moet een vervanger die ik zelf regel zijn aangemeld bij ishipit?

Nee, dat hoeft niet. Je mag iedereen voor je laten invallen.

72
Wat moet ik doen als ik zelf een vervanger heb geregeld?

Jij informeert zelf je opdrachtgever en zorgt dat je vervanger is geïnformeerd over alles wat hij of zij moet weten.
Let op: de shift blijft gewoon op jouw naam staan en jij betaalt zelf je vervanger.

73
Ik ben vergeten te/niet komen opdagen voor een shift, wat nu?

Dan heb je waarschijnlijk al een melding gehad. Zo niet, neem dan heel snel contact op met je opdrachtgever en probeer met hem/haar tot een passende oplossing te komen. Doe je niets dan krijg je uiteindelijk een melding dat je account is geblokkeerd vanwege een “no show”. Opnieuw activeren van je account kost €50. Jouw opdrachtgever ontvangt dit bedrag. Na betaling wordt je account weer actief.

74
Mijn opdrachtgever heeft mijn shift gecanceld, wat nu?

Niets helaas, dat komt voor. Een opdrachtgever heeft die mogelijkheid. Een opdrachtgever kan jou natuurlijk ook bellen en je toch een kleine vergoeding bieden door bijvoorbeeld in overleg met jou je te compenseren door 1 of 2 uur in te vullen.

75
Een opdrachtgever heeft me gebeld om door te geven dat een shift niet doorgaat, wat nu?

Geef duidelijk aan dat jouw opdrachtgever de shift moet cancelen zodat deze wordt verwijderd uit het systeem. Je moet te allen tijde voorkomen dat jij (onterecht) moet betalen zodra je wilt cancelen of – als je niets doet – er per ongeluk een “no show” wordt aangemaakt.

76
Mijn opdrachtgever heeft mijn shift gecanceld, heb ik recht op een vergoeding?

Sorry, nee dat hebben wij niet ontwikkeld. Het komt ook zo zelden voor dat het een te kostbaar geheel zou worden om te automatiseren. Uiteraard staat het de opdrachtgever vrij om je te compenseren door je bijvoorbeeld toch 1 of 2 uur te laten invoeren.

77
Ik ben aangehouden en heb een boete gekregen, wat nu?

Deze dien je zelf te betalen. Wees proactief en geef dit aan bij je opdrachtgever. Voor ons is het zeer vervelend om daar een rol in te willen spelen. Maar uiteraard doen we dat wel als een opdrachtgever ons vraagt!

Titel Categorie 1

01
Dit is een test vraag

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum id ligula porta felis euismod semper.

Titel categorie 2

01
Dit is een test vraag

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum id ligula porta felis euismod semper.